Monday, August 13, 2012

Persiapan Raya 2012

As salam

bila masuk mana2 shopping complex mesti berkumandang lagu2 raya.....si abang mesti terkumat kamit ikut sama menyanyi.."....asyik bersembang..duit raya lupa nak diberi"....bla bla...hehehe serius sungguh comel bila bujang aku menyanyi...muncung aje ke depan...kekadang sebut apa tah..janji bunyi sudahlah....si adik x yah cerita pantang abg menyanyi dia pun goyang punggung!!!..."test..test..test...test"..mmm penangan bawak dia pi karaoke family...test aje memanjanggggg...hahahhahaha...eh ada da intro mcm ni..suka hati mak la derrr...blog mak...hahhaha x kuasa aku.....

alhamdulillah semalam rasanyer dah lengkap kot barang2 utk both muzzammils n hubby...songkok ngan sampin pun dah siap beli....kepala danish memang besolah..pakai songkok saiz 22..ayahnyer 23...umur tak sampai 6 tahun kepala dah sebegitu beso...hahahahahha..tak per kepala beso budak cerdik..leh simpan banyak memori...almaklum space beso...hahhaha ingat kepala anak aku storage 1terrabyte......hehehehe.... walaupun tak banyak yg kami beli, at least bergantilah jugak baju2 diorang...almaklum ekonomi x nak ada....boss kat opis pun senyap aje.....tak perlah Allah suh kita bersederhana aje..suh beringat....

raya kali ini kalo ikutkan memang turn aku beraya di Johor..tapi disebabkan rasa bertimbangrasa yang menebal ni..aku bgtau kat hubby tak pelah rayalah kat tgannu...kita sambut raya kat sana...mmm bila dah nak dekat2 raya ni rasa mcm nak raya kat johor lak...huhuhuhu sabo jerlah...bersabarlah wahai hati....for sure air mata mesti gugur laju nanti bila call mak masa pagi raya nanti..apapun balik ni memang nak bawak anak2 melawat kubur ayah aku dulu....tulah ingat nak mengecat kubur ayah...kalau aku cuti awal sempatlah kot.....mm terbaca hukum tabur bunga atas kubur adalah harus dengan niat semoga mendapat tasbih bunga yg ditabur....kalo niat lain atau bunga yg kita tabur tu mahal2 dah lain hukumnya...lagipun membazir...oklah ari tu mak call kata nak ngunjung ari jumaat nanti...sempatlah kitaorang balik nanti tlg anto makakanan kat rumah2 jiran..yea yea dpt makan ketupat..hehehehehe.....cakap2 bab makan ni nanti balik tganu nak masak apa ya?......tahun lepas dah masak ketupat....yelah orang sana pun tak tau sangat makan ketupat kan...tgklh menu yg terlintas NASI AYAM...anak2 pun leh makan jugak.....

semalam teacher bgtau danish dah start cuti ari jumaat nanti...sepanjang mingu ni dia ada exam...semalam sungguh2 cakap saya nak belajar ngan ayahlah..kalau saya belajar ngan ibu saya manja jerrr...huhuhuhu...good luck my son..doa ibu sentiasa bersama abang...eh eh..ni kan topic pasal persiapan raya.............hehehhe...

No comments:

Selamat Hari Lahir Tokki!!

 Assalamualaikum... 1st April merupakan hari lahir Pakcik Kak Ngah yang ke berapa tu Kak Ngah tak pasti...Inilah pak cik yang paling rapat d...