Sunday, August 5, 2012

Contest Raya Tuan Puteri Sepet

As salam...

Ni kira pertama kali aku join contest2 yang ada dlm blog.... kira ni percubaan pertama aku lah...insyallah kalo en Qery as juri berkenan dengan entri ni dapat kot hadiah nyer yang begitu menarik... Nak join tak susah (yelah tu..susah jugak bagi aku sebab aku bukan tau pun nak godeh layout ni..try n error memanjang..last2 berkat kesabaran bulan posa ni berjaya jugak aku menempelkan lama web n gambo yg cik sepet suh bubuh...ntah betul ntah tidak..janji kua gambo..hehehe.)...lepas buat tu...cik sepet suh pulak cerita sedih2 napa nak beg tu sangat2 (motiffff..nak raya kan kena happy2..hahahaha..biasa diaaaa)..oklah nak suh cerita sedih pun aku pun nak cerita ni la......ini kisah sedih aku   ..please feel n amik tisu sekotak.....

"Sebenarnya selama ni aku adalah silent reader blog cik sepet....dlm hati aku..eh lawo jugak budak ni..  dan aku tak tau pun dia jual beg...mcmana leh jumpa blog sepet ni pun aku dah  lupa..rasanyer aku google apa tah yek..pasal ubat kot... cara penulisan dlm blog dia wat aku nak baca dan baca lagi....sampailah aku tau cik sepet kita ni jugak jual beg rupa2 nyer..seriusly beg dia ni cantik2 dan terkini (bukan nak kipas..tapi ni ikhlas dari hati)...dalam belek punya belek...ada satu beg yg aku berkenan...yaaaa..beg yg cik sepet bawak pi sana sini...dah terberkenan sangat2..sampaikan aku sendiri SMS sepet dok tanyakan beg dia tu...manalah tau bernasib baik ada kan......tup2...memang dah tak der stok...tu kira sedih tu tau......

huhuhuhu yelah nak beli terus memang la ni kewangan sangat2 tidak mengizinkan....event bukan nakkan beg itu aje...nak beli beg lain pun rasa tak mampu.. keinginan memang tinggi..kalo tak takkanlah aku selalu tgk2 beg yang ada diskaun tu..hihihi...cerita tak mampu ni  adalah kisah benar...actually aku kena berjimat sebenarnya...boleh bayangkan tak selama ni apa yg aku nak beli semua aku leh dapat..tapi sejak hubby diberhentikan sebab opis dia kerja tutup...suddenly kitaorng terpaksa berjimat cermat..lelagi sekarang nilah nak raya...banyak yang perlu dikorbankan terutamanya keinginan nakkan beg baruuu..yelah pikirkan keperluan dulu kan mcm susu, pampers, duit taska tadika dan keperluan utk menyambut hari raya ni...hubby pun dah decide dia tak mo tukar baju raya dah ..baik beli apa yg perlu...'Keperluan didahulukan, Nafsu membeli belakang cerita ya'..hahaha dah mcm slogan 1Malaysia pulak..

Untuk pengetahuan semua,  beg yg aku pakai sekarang ni...tulah beg masa hantaran dulu2...lama tu beb...anak pun dah 2..bayangkan ajelah sepanjang balik raya beg tu ajelah yg aku gendong ke sana kemari.....huhuhuhu sadiskan...kebetulan pulak aku ni kalo jenis suka satu barang tu memang aku pakai sampai lunyai lah....(syukur hubby ada wife mcm aku).......so  banyak perkara yg perlu  aku pertimbangkan dan renung2 kan  sekiranya aku nak beli beg dengan sepet ni.... so bila sepet dah bukak contest ni, aku rasa ini adalah  peluang dan jalan utk aku dapatkan beg n hadiah2 yg ditawarkan tuuu....

oklah panjang pulak cerita kisah benar ni...apapun kalau korang ada cerita sedih yang menyayat hati sanubari dan perasaan korang ..mehlah join contest ni..maklumat lanjut ko boleh terjah Blog Sepet The Gojes ni.....ha sebelum tu jgn lupa ko like Sepet Shop dulu..kang tak pasal2 disqualified lak..............hadiah dia lumayannn...nak tgk sila klik blog dia ya.....

ok sekaran ini mari kita tadah tangan beramai2 dan baca doa ini ya "Ya Allah Bukakanlah hati cik Sepet dan en Qery untuk memilih blog ini untuk menang contest yang dianjurkan.." Aminnnnnnnn..Mak saya pesan nak sesuatu kena usaha dan berdoa...........;)

1 comment:

Unknown said...

good luck.

:)

singgah baca dan follow sini .

Salam Aidilfitri Buat Semua

Assalamualaikum.... Salam Aidilfitri buat semua pembaca blog Kak Ngah... Sedikit terlambat rasanya Kak Ngah wish raya kan.. Tahun ni Kak Nga...