Wednesday, October 10, 2012

Jalan-jalan Bandung OKTOBER 2012 - Hari Pertama

Assalamualaikum

penat di badan tak ilang lagi...penangan ligat berjalan di Kota Bandung...apapun ke sana ada tujuan lain...menghadiri jemputan di sana...mmm tu tak yag cerita lah yek..ni cerita pasal makan+shopping+melepak di Kota Bandung.....

Kami sampai Bandung jam 4.40petang WIB...ni 1st time aku sampai Airport Kat Bandung....selalu dari Jakarta aje..ntah kali ni nak merasa turun di Bandung pulak.. Kecik aje Airport nyer..rasanya ni pun ex Pengkalan Tentera punya airport....everything manual ya...gigih org sana bekerja......gambar wajib kat airport...tak der lak orang marah2 bila posing bagai...hehehehehe....

mm dah disebabkan manual kan..kaunter pun lambat jerrr gerak..hampir 1/2 jam kat kaunter imegresin ni..panas lak tu...heehe ngada2 kan...pas settle semua time nak scan ntah ada amoi mana tah dok cakap kat petugas yg beg pada aku tu beg dia....manyak songel tullah...dah terang2 nama aku dah ribbon merah tu aku nyer....mmm tulah payahnyer.....uruskan beg pun manual....longgok semua..ntah sapa2 leh amik...ayoooooo........

dah settel n jumpa person incharge kitaorg ingat nak tempah jeans dulu kat Aria Jeans...adoiiii leh pulak si Fajar aka tour guide merangkap supir leh tak tau kat mana..?....aaaa time ni lah kitaorg rindu pak udin...mmmm kata dah tutup lah ..jauh la...ayoooo..apa2 annnn ini....aku bayo ko maaaa......haiii sampaikan aku bebel...ko ni semua jauh...sejam perjalanan jauh...lima minit perjalanan jauh...huhuhu spoill mood tullah......last2 hantar kat chimpelas aje....suh dropkan kitaorg kat sana...nak lepak2 sampai lebam...kitaorg pun pakai redah aje ni pi ciwalk ni.......memang dah target hari ni nak lepak sini..sambil2 jalan cuci mata cari sekali simcard SIMPATI kat sini....RP10,000 + pulsa ada Rp3000..oklah tu..(rate aku dapat masa pi sini Rp1 juta = RM322..tuko kat jusco Taman Universiti Skudai

.....actually dah banyak kali pi sini..tapi tak pernah bosan....kebetulan ni malam minggu memang ramai orang kat Ciwalk ni....ada performance budak2 tecit...walah kecik2 dah Kpop...patutlah diorang tak segan atas pentas kan..mmm hubbby x sempat nak snap gambar rasanyer....dah alang2 lepas sini kitorang Dinnerlah kat ES Teller...ni pun pakai redah aje...sedapppppppp......aku amik nasi set apa tah yek sama lah ngan hubby....yg lain order bakso , kuetiew, pisang keju, ubi keju dll..total Rp300300.....hahhahahaaha aku pun masih terkeliru nak membaca angka ni...hahahhahaha

dah penat makan sambung jalan di sepanjang jalan cihemplas...naik lenguh kaki aku ni...jamu mata aje dulu tak membeli pun....yg lain ada aaa jugak beli tshirt..aku target esok aje..hehehhe dalam kul 9.30 malam call Fajar suh amik kitaorng..nak check inn hotel unik...........

sambung Bandung OKTOBER 2012 - Hari Kedua  Pulak.....klik SINI

1 comment:

Unknown said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

Selamat Hari Lahir Abang!!!

Assalamualaikum... Alhamdulillah Kak Ngah sempat sambut besday Abg Danish pada 22.03 hari tu..Alkisahnya Kak Ngah outstation sejak 20.3 har...