Monday, October 1, 2012

alhamdulillah.......akhirnya

Assalamualaikum....

Wah dah lama tak aktif berbloging.....sejak kebelakangan ni memang buzy jugak ..mcm2 benda nak buat..hehehhe...jumaat lepas dpt kunci rumah baru..eh tak baru sangat lah sebab beli ngan kawan...so bertungkus lumus aku ngemas rumah lama....sabtu panggil tukang cuci rumah..dari 7.30 pagi sampailah kul 1 tghari dia dok cuci rumah aku......lepas siap semua dia cakap rm50 aje..ha? ishhh mcm tak berbaloi aje ....kalo aku yg buat semua tu mau patah pinggang ..last2 hubby kasi rm80 ..tu pun sebab hubby amik dia kat rumah......oklah bersih lah jugak..next time kalo aku malas aku leh panggil dia lagi..kak Nor namanya.....

so pas bersihkan rumah aku ngan hubby ditemani bibik enap dan 2 orang hero yg tak mo dok taska sabtu tu pergilah mencari lampu kalimantang n down light....dah kira2 dalam 11 biji lampu kalimantang kena beli dan 6 downlight dan kipas 3 set...puas aku google kat tenet mana nak cari lampu murah ni...balik kurang pun mesti kat house lighting kat puchong.....depa kat kat sana murah...aiiii...takkan aku nak pi punhong semata2 nak cari lampu......x bbaloi...hehehe...last2 tanya kawan aku yg kontraktor mana nak cari lampu murah......hehehe masih ada yg jual murah rupanya...heheehe...pencarian aku sampai kat taman tun aminah....deret RHB banka da kedai lampu yg selalu kontraktor amik...perhhh ramai seh orangggg.....last2 aku beli yg dekat deret stesen minyak BP...lampu kalimantang panjang ngan pendek sama harga...RM12/set....downlight RM13 utk 4 inci dan RM14 utk 5 inci.....murah kan...kipas lak aku amik jenama KDK...1 set warna putih RM119..aku amik 2...dah yg lawo sikit aku amik colour silver RM140 per set utk letak kat ruang tamu........dah habis shopping lampu petang tu jugak kawan hubby dtg pasang lampu dengan upah RM175....murah? alhamdulillah......

lepas maghrib tu aku dtg ngan bibik sebab hubby masih kat rumah baru tu...wahhh cantik...lampu kat ruang tamu tu pun cantik...ooo yg tu aku beli rm45/set..aku beli 2..ni aku beli kat area taman universiti....tang tung2x...hari ni aje total damage poket aku lebih rm1K...huhuhuhhuhuhuhuhu.........

esoknya..meaning ahad lepas nni dalam kul 10.30pagi lori sewa utk angkut barang dah sampai.....aku bayo sekali ngan tukang angkat barang...dari desa skudai ke taman pulai perdana depa charge rm200 utk lori 3 tan dan upah angkut barang...sebab ni rumah double story..jadinya upah mahal sikit...tak perlah janji aku ngan hubby tak demam urat...oklah selesai angkut barang dalam kul 1 jugak.....hubby suh bawak budak2 makan...danish asyik ngadu lapoooooooo aje...hayooo itu budak tecit manyak kuat makan maaaa......hubbby nak angkut lagi barang kecik2 kat rumah lama...so bibik enap pun cadangn makan kat jusco....sukalah budak2 ni.....yg tambah best bibik kata nak belanja makan pizzzzaaaaaaaaaaaa.....wahhhh lagi double2 happiness la both muzzammils ni...aku lak yg risau sebab tau dah ipan ak leh behave nanti......mmm kan betul..pengsan bibik nak handle budak2 ni..hehehehheheehe...ok.....tang tung2x kul 3 ptg siap makan n tapau utk hubby...dah bermulalah aku operasi kemas dapur......wahhhhhhh barang banyak berlonggok n tak tau nak start mana...hihihi2..last2 punggah semua barang dan berrrrrrrr mana yg tak penting...hahahhahahahaha...sabo jer kan....kul 6 alhamdulillah dah comel lah sikit walau pun ada lagi longgokkan bungkusan dalam stor...........

langsir aje yg tak smepat nak pasang.....roller tak der..n langsir pun aku hantar dobi......kasi cuci bersih......esok2 kang aku gantung...perrrrhhhh ni penat pun tak ilang lagi ni.....ok sambung next entri with pic


No comments:

Salam Aidilfitri Buat Semua

Assalamualaikum.... Salam Aidilfitri buat semua pembaca blog Kak Ngah... Sedikit terlambat rasanya Kak Ngah wish raya kan.. Tahun ni Kak Nga...