Wednesday, October 31, 2012

Jonas Photo di Bandung

Assalam...

dah lama balik dari bandung pun masih ada hati nak update entri pasal bandung kan? hehehehe sapa pernah pi Jonas Photo ? saya lah...hihihihii.......ok location adalah terletak di Jalan Banda, Bandung....satu jalan kalo kita pi Maybank..eh sana panggil BII bank.....belah kiri ya...(teringat kekcohan aku ngan tauke kat jln otista...tanya kat sini maybank kat mana..sampaikan aku keluarkan kad ATM tunjuk logo harimau.."ni pak ada gambar macan nya"...hahhahaha)...bangunannya ada 3 ker 4 tingkat aku tak ingatlah .....tapi memang cantik aaa bangunan dia..free standing building...

kat bangunan ni lah menempatkan studio, ruang pameran baik photo dan frame..alat2 kamera n aksesori dan mcm2lah...heaven utk kaki photographer dan kaki frame mcm aku...hahhahaa.....kan best kalo malaysia ada mcm ni....yg sangat2 mengejutkan siap diorang amik no utk berphotoshoot..bayangkan mcm kat bank....masa aku datang dah kul 8 pm..tapi orang masih ramai tuuu.....harga nak bPshoot x mahal...kalo utk group mesti tak kurang dari 4 orang...dan sorang depa charge utk Rp10,000 (rm3)...murah gilerrr ok....satu kumpulan dpt 3 shoot aje ya ok..dapat gambar yg depa dah edit  + saiz 8r + dan cd.....dah gambo yg depa edit sangat superbbbbbb......(sungguh sedih sebab aku x sempat amik)...tapi aku sempat belek hasil dan kualitinya sangat cantik dan puas hati.....






Gambar di atas adalah di miliki oleh Jonas Photo

JP jugak menyediakan booth utk korang edit gambo yg korang bawak sendiri......depa sediakan template dlm kom n korang leh guna kreativiti korang  utk match kan gambo2 korang...nanti depa watkan photobook utk korang.......sweetkan....pakej pun banyak diorang sediakan...tinggal pilih aje...

Selain tu depa ada jual juga frame + akesesori yang mesti ko rasa nak borong semua...dah lah susuann cantik2 sokmo..memang tak nyesal mai sini..apapun dinasihatkan better pi sini dulu kalo sampai bandung ..tu pun kalo korang bhasrat nak mengabadikan gambo korang...so after 3 hari gambo pun dah siap...dah ada kenangan dari bandung kan.....aku borong frame dan jadikan as buah tangan utk budak opis....dah bosan kasi keychain ker apa ker... ok Jonas Photo ni ada dua..satu kat Jalan banda dan satu lagi kat Ciwalk...tapi yg kat jln banda semunyerrr ada...


No comments:

Salam Aidilfitri Buat Semua

Assalamualaikum.... Salam Aidilfitri buat semua pembaca blog Kak Ngah... Sedikit terlambat rasanya Kak Ngah wish raya kan.. Tahun ni Kak Nga...