Nuffnang Ads

Thursday, February 27, 2014

Apple Puff OJOLALY

 Assalamualaikum...

Ari tu terlebih rajin membaking...eh sebenarnya teringin nak makan appel puff ala2 gebus..hehehehe menyedari diri ini tidak pandai membuat pastri yang berlapis2 mcm kat Masterchef Austolia tu...aku pun mencarilah pastri segera...segera ok...hehehehehe..of coz lah hasillnya sangat2 memberangsangkan...hahahahha...meh ku tunjuk pasti segera jenama kawan yek..

Gambar kredit to : www.dapurkakjee.com
ok dah ada pastri ni....apa lagi buat filing laaaaa...aku of coz suka apple.....
  • 2 biji apple potong dadu
  • 2 sudu gula perang..nak guna gula biasa pun boleh
  • 1 sudu serbuk cinammon....suka bau dia
  • kismis or berries kering
  • telur nak wat sapu
semua bahan tu tumislah selama mana yg korang suka..aku suka apple tu masih kruk2...hehehehehe....dah siap semua tu..sejukkan filling tu dulu..dah siap mcm2 bentuk korang boleh buat kat pastri tu...nak buat mcm pai pun leh ..nak dilipat pun boleh..suka atilah ..ikut kreativiti sendiri yaaaa....meh tgk pastri aku..oh lupa...nanti masuk dalam oven ya..bako lah sampai masak...nak cun nampak keperangan2 tu yg ok.




selamat mencuba

No comments: