Nuffnang Ads

Tuesday, July 28, 2009

udang goreng oat ..hentam sajalah...

hehe ntah kemaruh apa tah...dua hari lepas asyik nak makan udang aje..yummmyy..udang masak oat...yg bestnya aku hentam aje cara nak masak udang ni..janji sodapppp...n mak aku pun dah tempah aku suh masak masa nak wat yassin ujung minggu ni.....hahahhahaha....nasiblah sapa makan udang aku tu..kalo ikutkan nak masak udang ni bebudak darjah 1 satu leh masak...so simple...hahahha tak mau banyak cerita...enjoy d'pics....watachaaaa!!!

memula pilih dulu udang yang sederhana beso..yg beso2 pun sodap jugak...udang ni aku beli kat kipmart RM12/kg..muai makan beb..pilihlah udang yg segar2..org kata kalo kulit udang tu keras segarlah tu maknanya..hahahha tak kisahlah udang jantan ker udang betina..belasah aje...udah cuci bersih2..kasi goreng itu udang..half cook jer

pastu mcm biasalah ada daun kari, cilipadi..lagi podas lagi sodap...bwg putih+merah cincang..lepas itu kasi tumis sama butter...'bu wangiii'..bak kata danish

agak dah garing masukkanlah pulak udang tu..kuap balik..lintang pukang..kuak kupu2..kaco2..masukkan oat sebanyak mana yg korang mahuuuu...lagi banyak lagi sodap..ada certain orang goreng dulu oat tu tanpa minyak..last sekali baru campur..aku idoknya...campak ajelah...pastu letak telor..dah siap dah..if korang nak wat yang serabut2 tu..masa panaskan butter/planta..ko masukkan telur..kacau sampai telur tu mcm kirai2..tak paham..lainkali aaa aku cerita...

tarraaaaaaa...udang oat hentam sajalah..yummmyyyy.....
aku goreng sekali sotong goreng tepung..sedapppppp


No comments: