Monday, April 16, 2018

KEJUJURAN DAN TANGGUNGJAWAB

Assalamualaikum

Kejujuran dan tanggungjawab adalah dua perkataan yang sangat-sangat berat pengertiannya...Sebenarnya bergantung kepada tafsiran masing2.. Kalau seseorang itu hanya tahu mengeja, menyebut tapi tak nak amik tahu apa maksud disebaliknya maka ianya hanyalah tinggal perkataan sahaja...Berbanding dengan seseorang yang boleh  menafsir , memahami dan mendalami definisi jujur dan tanggungjawab tentunya tahu bertapa berat maksudnya dalam sesebuah perhubungan.

Bila dua perkataan ini tidak wujud lagi dalam pasangan masing2 dalam erti kata PENIPUAN tak kiralah tipu besar ke tipu sikit ke tapi tetapi penipuan tetap berlaku .. maka kepercayaan yang diberi selama ini akan hilang dalam perhubungan. Bila kepercayaan itu hilang,  buatlah ada sahaja utk menunjukkan yang diri betul2 dah berubah untuk jadi yang lebih baik, semuanya akan terserah kepada takdir dan masa kerana hilangnya rasa percaya dan rasa sakit dikhaniat bukan mudah utk dihilangkan kesannya dan ingat  pasti akan ada  yang kecewa, sakit hati, marah, dan benci bila ini semua terjadi.  

No comments:

Selamat Hari Lahir Abang!!!

 Assalamualaikum... Alhamdulillah Kak Ngah sempat sambut besday Abg Danish pada 22.03 hari tu..Alkisahnya Kak Ngah outstation sejak 20.3 har...