Nuffnang Ads

Monday, September 16, 2013

Murtabak Maggie

Assalamualaikum semua...

Siapa suka makan maggie? hehehe of course lah semua suka makan kan..lelagi time kat asrama kan...kekadang sampai berkotak2 kita wat stok..sampaikan ada yg meniaga maggie kat asrama..hehehehe..oklah cakap pasal maggie ni kaedah masak dia..paling malas pun kita leh rendam ajekan ngan air panas..paling hebat leh tumis2 lada bawang n apa2 bahan lagilah yang logiknya di masukkan....tapi kali ni nak wat kelainan sikit...tak derlah lain mana pun...lainlah bagi tekak both muzzammils tu....ari ni kita wat Murtabak Maggie guna Pemanggang ajaib AVON..hehehehe..senang & ringkas..

Tak der susah mana pun kan...

Ok bahan-bahan  :
  • 3 paket Maggie
  • Telur 2 Biji
  • Serbuk Pasti Sedap
Ha..itu aje bahannya...sikit ya amat..hehehe..ok cara pembuatannya  : Mula2 rebus maggie dulu tanpa mix perencahnya...rebus togel2 aje ..dah lembut maggie nyer...toskan..dalam bekas lain..pecahkan telur..ooo telur ini wajib di basuh dulu ya......ok pecahkan telur, letakkan perencah maggie n sedikit serbuk pasti sedap bai menambah rasa bawang dalam murtabak kita.....pukul sampai telur kembang sikit...dah kembang adunan tu...masukkan maggie yg dah ditoskan dan kacau rata.....haaaaa panaskan pemanggang ajaib AVON dan masukkan campuran adunan tadi...tadaaaaaaaaaaaaa.....api sederhana aje ya..kang hangus lak murtabak kita..terbalik2 kan pemanggang tu...3 minit atas...3 minit bawah...Siap..leh makan ngan sos bagi sapa2 yg suka







No comments: