Nuffnang Ads

Tuesday, June 11, 2013

Review Minum Minyak Zaitun

Assalamualaikum...

Hai sepertimana yg di janjikan....nak cerita sikit progress minum minyak jaitun ni...alhamdulillah hari ke 4 aku minum minyak ni dgn izin Allah aku sakit perut..memulas jugak.....jadinya pergilah aku ke kamar kecil..dah terjadilah semuanya......(x yah bayangkan ya)...betullah mcm yg sorang blogger tu cakap....proses pembersihan usus berlaku...mm kua lendir2 dan bau yang sangat x menyedapkan...tul2 hari ke4 ......jadinya la ni aku masih amalkan 1 sudu pagi 1 sudu malam.. la ni pun dah suh en hubby minum sama..benda baikkan harus dikongsi....tapi tu lah jgn overdose lak ya..benda baik pun kalo OD leh memudaratkan...jadinya marilah kita amalkan makanan sunnah ni......

bila digoogle (ayat x ingat2)..banyak kebaikan minyak zaitun ni....ni yang aku jumpa dekat google

Ringkasan manfaat buah zaitun :
  • Membantu mengatasi masalah darah tinggi
  • Mengurangkan pengambilan lemak dalam diet harian
  • Merendahkan tahap kolestrol berbahaya
  • Menghindari penyakit kardiovaskular dan arteriosclerosis (pembuluh darah tersumbat dan sempit)
  • Mengurangkan risiko serangan kanser
  • Mengelakkan pembentukan batu hempedu (gallstone)
  • Membantu penghadaman dan mengurangkan ulser perut
  • Membantu keseimbangan metablisme tubuh, pertumbuhan tulang dan tubuh yang baik (khasnya bagi kanak-kanak)
  • Menyihatkan kulit dan rambut
  • Antioksidan - Membekal pelbagai vitamin untuk antipenuaan
  • Membekal vitamin E
  • Kegunaan massage terapi

No comments: