Tuesday, March 19, 2013

PRAY FOR LAHAD DATU

Assalamualaikum....

"Saya ada seorag kawan namanyer Ah Meng"...hehehe ingat lagu ni masa sekolah rendah...Dulu masa sekolah rendah nama2 yang biasa appear dlm buku teks...Ali, Abu, Hassan, Hisham, Muthu, Raju dan Ah Meng....agak2 nama apa yg depa guna pakai la ni dlm buku teks yek...hehehhe...Danial, Danish, Batrisya....hehehehhe...ok i is dah melalut...... back to topik...

Aku ada seorang kawan..budak sabah..huhuhu..tettt.. salah ler...ayat budak tak sesuai utk dia...mmm aku ada seorang kawan ..bapak budak dari Penampang Sabah....kenal masa zaman UTM dulu...ok i is tak mo cerita panjang2 pasal dia...Actually dia ada wrote song n dedicate that song f for Lahad Datu...Pasal kes di LD ni dia pesan jgn terlalu emosi bila baca apa2 yang diinform di media massa...takut timbul perasaan benci yang meluap2...ada benarnya jugak  kata dia...coz bila aku ada tgk satu video yang dipost di FB dulu.. buat aku rasa marah dan benci yg extreme pada mereka..dan mula lah nanti timbul kata2 cacian yang tak sepatutnya... so better duduk diam dan terus berdoa...ok mari kita sedekahkan alfatihah kepada pewira2 negara kita...amin..

Kawan aku yng berjiwa seni ni dah menghasilkan satu lirik berkaitan LD ni...ok..i is tak nak komen apa2 ttg lagu ni...so enjoy the song n gali lirik ini ya..



PRAY FOR LAHAD DATU

Pagi yang .melukis awan biru^
Bercanda dunia kehijauan^^
Ombak menderuuu… dari lautan
Suara ramah dari kehidupan
Se..merbak harum kedamaian

Se mer bak harum kedamaian

Kau datang dengan tangan hitam
Warna merah sngaja kau tumpahkan

Entah apa tujuan mu
Entah apa yang kau mahu
Yang pasti kau   bukan tetamu ku

Biar apa tujuan mu   .2x
Biar apa yang kau mahu
Yang pasti kau
bukan tetamu ku

Kau datang tiada diundang
Bertandang tiada bersalam

Bukannya tiada pilihan
Tapi kau yg persiakan
Kini kami memilih
ROH mu dihantar pulang
Perlu dihantar pulang 3x


Tegaklah daulat mu di Lahad Datu   2x
Kami berdoa 'tuk mu Lahad Datu
Tegaklah daulat mu di Lahad Datu
BERDOA KAMI BERSATU.



Actually dia ada bagi aku melodi lagu ni....nanti aku paste ya kalo dia izinkan...

No comments:

Salam Aidilfitri Buat Semua

Assalamualaikum.... Salam Aidilfitri buat semua pembaca blog Kak Ngah... Sedikit terlambat rasanya Kak Ngah wish raya kan.. Tahun ni Kak Nga...