Thursday, March 28, 2013

SiAPa aNAK jATI jOHOR Meh Masuk SiNi!!

Assalamualaikum

Wah tajuk post tak ingat jah...... Aku di lahirkan di Muar, Johor...My parents la ni duduk di Felda Tunggal, Kota Tinggi...kiranya aku leh dikategorikan as Anak Jati Johor lah kan......Walaupun dah 35 tahun duduk Johor masih banyak yg aku tak tahu tentang Negeri Johor.......

Mmm sapa tahu tapak  Hotel tropical Inn di Bandar Johor Bahru tu asalnyer adalah sungai? siapa HH Albert Baker V dalam Kerajaan Johor? berapa banyak istana dlm Negeri Johor? eh kat Johor ada Istana Bunian ya?...wah macam2 persoalan akan terungkap yg mana kadang2 apa yg terungkap tu akan diakhiri dengan persoalan...pening kan....

Thanks pada untoldhistoriesofmalaya yang sudi berkongsi dengan kami semua especially pada anak jati Johor macam aku ni...Sangat recommended pada yg nak tau pasal history johor....tabik hormat sebab dia banyak buat research utk post dia.......

ni sebahagian artikel dia yang menyentuh pasal Guard House utk Istana Johor...paling best siap artikel bergambar lagi......so apa lagi terjah ler blog dia..berbaloi2

credit to : http://untoldhistoriesofmalaya.blogspot.com/

credit to : http://untoldhistoriesofmalaya.blogspot.com/

2 comments:

Daud Mohamad said...

alamak saya darah keturunan johor je, tapi lahir kat kl kira anak jati jugak ke? hehe :)

DCKEY OJOLALY said...

hehehe tak kisah ler..janji ada darah hahahahaha

Salam Aidilfitri Buat Semua

Assalamualaikum.... Salam Aidilfitri buat semua pembaca blog Kak Ngah... Sedikit terlambat rasanya Kak Ngah wish raya kan.. Tahun ni Kak Nga...